Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Tczew z dwiema ofertami na 10 elektryków MAXI

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
12-02-2025
Ostatnia modyfikacja:
11-02-2025
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Tczew z dwiema ofertami na 10 elektryków MAXI
fot. Solaris Bus & Coach
Gmina Miejska Tczew ogłosiła na początku stycznia przetarg na dostarczenie 10 autobusów elektrycznych klasy MAXI. Znamy już oferty w postępowaniu. O podpisanie umowy konkurują ze sobą dwie firmy.

Przedmiotem przetargu jest dostawa 10 fabrycznie nowych autobusów elektrycznych, wyprodukowanych nie wcześniej niż 3 miesiące przed datą dostawy i z przebiegiem nie większym niż 600 km. Konstrukcja i zastosowane rozwiązania w pojazdach mają gwarantować minimum 12 lat eksploatacji przy założeniu, że średni roczny przebieg każdego z autobusów będzie wynosić ok. 70.000 km. Współfinansowanie projektu odbywa się w ramach Inwestycji: G 1.3.2 Zeroemisyjny transport zbiorowy (autobusy) na podstawie umowy nr 382/2024/Wn11/OA-TP/D w ramach przedsięwzięcia pn. „Zakup autobusów elektrycznych i budowa stacji ładowania z pantografem dla Gminy Miejskiej Tczew".

Po ogłoszeniu przetargu 6 stycznia bieżącego roku Gmina Miejska Tczew zbierała oferty w postępowaniu do 11-ego, a nie, jak przewidywano na początku, do 4 lutego. Ostatniego dnia składania ofert najpierw pojawiła się informacja o planowanym przez gminę budżecie na sfinansowanie projektu w wysokości 34,440 milionów złotych, a następnie protokół z otwarcia ofert.

Ostatecznie w przetargu wzięły udział dwie firmy. Obie zmieściły się w zakładanym przez Gminę Miejską Tczew budżecie. Daimler wystąpił z ofertą na realizację usług w cenie 32 410 500 złotych. Solaris natomiast z ceną 30 725 400 złotych za swoje usługi. W ciągu kilku tygodni powinniśmy poznać decyzję gminy w kwestii ostatecznego wyboru dostawcy autobusów.

O wyborze najlepszej oferty zdecyduje szereg czynników. Po pierwsze będzie to cena, która przy ocenie ma wartość 55%. Kolejnym kryterium jest ocena bezpieczeństwa i techniczno-eksploatacyjna autobusów (całkowita pojemność pasażerska, bezpieczeństwo typu oferowanych pojazdów, aktywne zawieszenie i systemy bezpieczeństwa) - 20%, dalej to okres gwarancji i rękojmi na pojazd oraz napęd i magazyny energii elektrycznej - 15%. Ostatnie kryterium to serwis (sposób realizacji obowiązków gwarancyjnych i serwisowych) - 10%.

Termin dostawy został określony na 10 miesięcy od dnia podpisania umowy (dostawa I partii autobusów). Zamknięcie całości dostaw ma potrwać nie dłużej niż 11 miesięcy.

Wymagania techniczne wobec Wykonawcy

Przypomnijmy przy okazji otwarcia ofert w przetargu kilka informacji na temat wymagań technicznych ze strony gminy.

Dostarczone autobusy mają mieć rozmiary w przedziale: od 11,5 do 12,2 metra długości, od 2,5 do 2,55 metra szerokości i maksymalnie 3,4 metra wysokości. Autobus mają być w pełni niskopodłogowe, tj. bez stopni w wejściach i bez stopni poprzecznych w przejściu wzdłuż pojazdu. Dopuszcza się jedynie stopnie pośrednie przy miejscach siedzących zlokalizowanych za ostatnią osią pojazdów.

Moc silnika lub silników ma być nie mniejsza niż 180 kW i umożliwiać eksploatację w temperaturze od -30˚C do 45˚C. Całkowita, minimalna pojemność magazynów energii ma wynosić co najmniej 300 kWh. Magazyny mają mieć zdolność ładowania mocą o wartości minimum 150 kW. Rekomendowana wynosi 200kW. Gmina miejska Tczew wymaga ładowania zarówno poprzez pantograf zamontowany na autobusie jak i poprzez złącze plug-in (tutaj o mocy minimum 120 kW).

Pojazdy mają pomieścić co najmniej 70 pasażerów, z czego co najmniej 25 na miejscach siedzących. Elektrobusy będą ogrzewane, monitorowane oraz klimatyzowane. Pojawi się również system dynamicznej informacji pasażerskiej oraz system zliczania pasażerów (w dwóch wybranych autobusach). Wymagana liczba drzwi – 3 wejścia, otwierane do wewnątrz.

Warto wspomnieć, że będą to pierwsze autobusy elektryczne w Tczewie.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Solaris dostarczył pierwsze autobusy wodorowe do Bolonii

Komunikacja

Solaris dostarczył pierwsze autobusy wodorowe do Bolonii

Solaris Bus & Coach 12 lutego 2025

Żywiec wybiera droższego Yutonga

Komunikacja

Żywiec wybiera droższego Yutonga

Przemysław Farsewicz 11 lutego 2025

Białystok otwiera aż 4 oferty na 30 pojazdów

Komunikacja

Białystok otwiera aż 4 oferty na 30 pojazdów

Paulina Piziorska 05 lutego 2025

Tylko jedna oferta w przetargu dla MPK w Lublinie!

Komunikacja

Tylko jedna oferta w przetargu dla MPK w Lublinie!

Paulina Piziorska 22 stycznia 2025

Zobacz również:

Solaris dostarczył pierwsze autobusy wodorowe do Bolonii

Komunikacja

Solaris dostarczył pierwsze autobusy wodorowe do Bolonii

Solaris Bus & Coach 12 lutego 2025

Żywiec wybiera droższego Yutonga

Komunikacja

Żywiec wybiera droższego Yutonga

Przemysław Farsewicz 11 lutego 2025

Białystok otwiera aż 4 oferty na 30 pojazdów

Komunikacja

Białystok otwiera aż 4 oferty na 30 pojazdów

Paulina Piziorska 05 lutego 2025

Tylko jedna oferta w przetargu dla MPK w Lublinie!

Komunikacja

Tylko jedna oferta w przetargu dla MPK w Lublinie!

Paulina Piziorska 22 stycznia 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5